All thing is infinity !..
In life have many sweet sour thing that must "plus minus or should be expand & simplify" (^_^)... Sometime we need to solve all problem in "long divison".. But sometime it also can be "factorial" and then we will get the answer by "siqma notation" .... Cause ALLAH always by ur side.. insyaALLAH ... +_+

~~ BAGAIKAN DIARI KISAH HIDUP YANG MEMERLUKAN LUAHAN UNTUK MEMBERI KELANCARAN PENGALIRAN DARAH DALAM OTAK ~~
Patterned Text Generator at TextSpace.net

Friday, November 18, 2011

puisi "AKU"

Aku adalah aku
tak sape boleh jadi aku
sebab aku dengan orang lain sangat berbeza
sama tapi tak serupa

Aku adalah aku
segalanya aku dapat
yang memang dah rezeki aku
yang tak dapat pun sama banyak
sebab memang bukan rezeki aku

Aku adalah aku
ada orang suka dan juga tak suka
i means attitude! mayb also face !
aku tak kisah o mayb buat2 tak kisah
sebab masing2 ad baik & buruk tersendiri
tapi semuanya indah kerana ia adalah ciptaan tuhan
jangan tersalah cakap hanya kerana tidak berpuas hati dengan ape yang dapat!

Aku adalah aku
aku cukup bahagia , gembira, & bersyukur dengan ape yang aku ada sekarang
ibubapa yang terbaik, keluarga yang besar dan juga lain2nya
even kadang2 aku mengeluh dan mengeluh
its normal but its not good!
kadang2 kita mengeluh kerana usaha tak menjadi
or mayb something bad was happened
adat manusia!

Aku adalah aku
masing2 ada rasa, keinginan & juga harapan
rasa aku: aku nak buat yang terbaik dalam setiap ape2 yang muncul / keadaan sekali pun
tolong sedarkan aku ! jika aku lalai
untuk sape?? untuk ibubapa aku yang utamany, untuk family aku keduanya,
untuk masa depan aku ketiganya dan untuk diri aku sendiri yang terakhirnya or mayb untuk nya juga ^^
kerana kita akan rasa bahagia bila orang yang kita sayang bahagia
parent ofcousely. kita pun xrugi
tapi semuanya adalah sangat susah untuk mencapainya!

Keinginan aku:
aku nak kereta, umah , duit yang banyak, & paling penting kegembiraan
aku nak kereta --->> aku tak perlu bergantung pada2 sape2 untuk kemana aku suka even my husband -later
aku nak rumah --->> rumag adalah pelindung kita selain tuhan yang satu & penjaga kita
aku nak duit yang banyak --->> dengan duit je aku boleh buat segala2nya yg aku nak 
- bahagiakan ibubapa aku dulu & then u & then u & then u ++++ 
tapi duit bukan segala2nya, namun segalanya perlu duit!

Aku adalah aku
pada aku: 
the most important is happiness! 
why?? --->> dengan bahagia/kgembiraan kita masih boleh hidup baik walaupun xberduit
tapi jika kita ada berjuta tabunan duit, ia belum tentu akan menjamin kita gembira/ bahagia
tak berduit- sama2 cari duit, duit boleh dicari tapi bahagia susah di beli
berusahalah mengecapi bahagia itu meskipun sangat sulit dan menyulitkan!
kesedihan adalah pengalaman yang membawa kita kepada kejayaan, so jangan menolakny!

Aku adalah aku
hidup dan mati , jodoh dan pertemuan
segalanya ditangan tuhan, suratan takdir, azali
bersyukur ALHAMDULILAH aku masih bernyawa pada saat ini
berjuga dengan anda, bersyukur lah selalu selagi berpeluang
ingat mati !

Aku adalah aku
aku hanyalah anak kepada hamba Allah yang bernama
anak kepada parent yang berjaya
MUKHTAR SAID + CHE SARIFAH ISMAIL 
i really proud with U, the best parent in the world!
tidak kaya tidak juga miskin, sederhana dalam segalanya
jangan bazirkan apa yang ada dengan sewenangnya kerana masih ada yang tidak bertuah mendapatkanya!

Aku adalah aku
aku hanyalah insan biase kerdil sama dengan semuanya di hadapanMU
semuanya akan pulang dengan berbalut kain putih juga nanti
baik kaya, miskin, berlagak, bangga diri, baik, amanah, orang yang sesat mahupun yang lain
jangan riak & takkabur!

Aku adalah aku
aku bukan sesiapa
aku hanyalah insan yang di beri nama ===>> NUR E'ZZATUL HAMIZAH MUKHTAR!!




P/s: thanks 4 everything 4 what U give me MY GOD.. 






SWEET 20 !!!
18/11/2011

HEPPY BIRTHDAY!!!
G0OD LUCK!!!







No comments:

Post a Comment

tocei2 (^_')~~