All thing is infinity !..
In life have many sweet sour thing that must "plus minus or should be expand & simplify" (^_^)... Sometime we need to solve all problem in "long divison".. But sometime it also can be "factorial" and then we will get the answer by "siqma notation" .... Cause ALLAH always by ur side.. insyaALLAH ... +_+

~~ BAGAIKAN DIARI KISAH HIDUP YANG MEMERLUKAN LUAHAN UNTUK MEMBERI KELANCARAN PENGALIRAN DARAH DALAM OTAK ~~

Wednesday, June 29, 2011

..::keje::..

" sharing = caring "










saya mau keje..!..
aduii..tapi dhalang oleh my parentz..
nak keje nga mysis je..kat bangi tu..
bukan nga sape2 pun..
keje part time..
dia ok je..
keje bahagian admin + akaun..
lame dah terbengkalai kateny..
kete pun ad..dia nak tolong ejas..
kancil o myvi..
tapi parent xbg..haayaaa..
dua bulan kot..
lau x..masuk poket clap2 1000.
ok r tu..usaha keje ak..
oppss.lupa nk gtau..
keje kat company dia..
NDH network sdn bhd...
terkubur la nampakny...
mmmmmmm...
:(

Friday, June 24, 2011

..::cinta teragung::..

" sharing = caring "


Maafkan aku sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua isi hatiku 
Ternyata tak terkata Rinduku padamu

Chorus
Ku takkan bisa menjadi lebih Dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji Akan masih mencuba untuk 
Memujuk hatimu Mencintai aku 
Kerna semua yang ada Hanyalah untukmu

Secebis perasaan ku hamparkan
Membawa sejuta harapan 
Menagih cinta Teragung darimu
Ulang Chorus

Maafkan aku sekiranya
Tak termampu untuk 
Mencurahkan semua Isi hatiku


video


Monday, June 20, 2011

..::jangan::..

" sharing = caring "



jangan kata ia betol Ya Allah..
jangan jadikan ia kebenaran Ya Allah...
kebenaran yang sangat2 menyakitkan andai ia btol2 berlaku..
leraikany ya allah..
walaupun perit namun ku harus mengetahuiny..
jiwa dan fikiran xkan tenang salgi ia belum terhurai..


jika ya..katakan lah ya..
jika tidak..buktikan lah wahai diri..
jangan berslindung lagi..
penat ak memikirkany..


satu demi satu petunjuk datang kepadaku..
membebankan kepalaku..
tapi ia sebuah klu kepadaku mengenainy..
supaya terungkai sebetul2nya..


jangan marah kepada petunjuk yg datang..
sesungguhnya DIA maha mengetahui n maha adil..
ap yg terbaik tuk hamba2nya..


susah menerimany suatu ketika dahulu..
maka akan susah melupakanya ketika ini...
jika ia kejadian yg btul...
hatiku seakan boleh menerimany lg meskipun perit...
seakan mahu membutakan mata...
kenapa??
ak terlampau perlukn dia ke???....



hati yg terbeban...


segalanya telah terungkai..
terima kasih ya allah..
kembali tenang..



Sunday, June 19, 2011

..::(+_+)::..

" sharing = caring "





kita tengok..
kita bace..
kita tanya..
pedia ni??..
kita xtahu..
kita nak tanya..
kita kene amik langkah..
kita takot..
kita nk pasti..
kita cuba..
tetap takot..
kita nak clear..
biar tenang jiwa..
kita dapat??..
kita xtahu..
kita sakit..
kita confuse..
mane satu..
cerita mane..
langkah mane..
kita penim..
kita nak bt pe?..
follow je mase?..
der je mase?..
xtahuuu..
mase..mase..mase..
boleh tentu segalany ker?..
akhirnya kita buntu.......
aaaaarrrrrrrrrrgggggghhhhhh!!!!





Thursday, June 16, 2011

..::tinggal kenangan::..

coret2 aje!( TAGLINE)

tiada lagi keserian di rumah..
anak kucing kesayangan
telah pom mati..
xtahu waktu kitaorang tidur
sally n anakny..yaya..
ataupun subuh tadi..
my mom yang perasan..
saje tgok dia duk bt pe..
tapi last2..
mati pulak..
huuuuwwwaaaaa... :(

malam semalm..
kak ak nampak
perubahan sikap dia..
aktif je duk main..
xtahu la pulak..
dia nak pegi..
mmmm...

seminggu lepas..
mak dia sakit..semalamn xbalik..
ingat pergi mana..
tup2..
mak ak nk g keje..
jumpa dia tepi jalan..
berdarah celah k'kang..
xtahu kena langgar o dbuat org..
patah dua2 belah kaki...
huuuuwaaaaa... cedihhh! ny.. :(

pastu mak ak bwk balik lah dia..
mula2 tu mengigil je dia..
sume risau..
takot mati..
tapi alhamdulilah..
selamat jer dia..
cume tu lah..
kesian kaki patah.
org sentuh kaki dia..
dia meraung..sakitt..

lepas tu..
g klinik haiwan xjump..
so, g jabatan veteriner terus..
amik rawatan..
huuuhh..
kne cucuk 3 jarum..
kne ngage mulut 1 picagari..

dapat ubat 4 jenis..
gamat..antibiotik..krim..
n iodin..huhu..
mase xcident..dsapu iodin..
mcam orang pulak kne makn
cam ni..hehe

nasib baik ad abah ak..
dia lah yg duk bgi makn ubat tu..
rawat kaki dia tu..
dr kata susah skit nak sembuh
sebab patah dua2 kaki..
tapi 6t boleh jalan balik..
tugu mase jew...
aminn..

tapi sekarang xmacam dulu ag..
ntah la mak dia ni 6t macam mane..
bila sembuh..
mencari2 anak dia ataupn pe..
dia nak jew kua dari kotak tu..
tapi xleh sebb kaki lumpuh..
ubah tempat pun..
dia mengesok je..
sbb xmampu nk berdiri..

sedih la...
aduuuuiii..
mak ak pun menangis
anak dia mati..
yelah..ari tu mase balik dari kg..tgok2..
dia jatuh dalam lubang..
ntah bape lame dalam tu..
tergantung je..tgu aorg selamatkn..

mase tu pun..
mak ak jugak yg selamatkn dia..
dari terpaut je kat situ...
nampak airmuka dia kelesuan..
penat duk jaga tak nak bg jatuh dalam lubg tu..
lemah longlai je lepas tu..
sejuk badan2,,

mm..
yang pastiny..
umah ni xceria lagi..
sume terasa kehilangan dia..
ak pom kua airmata gak..
mmmmmm..
kasih terhadap binatang yg satu ni..

kak ak yg kat sane pom..
2x5..sedih gak..
sume feeling lebih jew..
sebab kitorg memg sukakn kucing..
termasuk parent ak..
kuarga ak pernah bela kuncing..
sejak kakak ak kecik ag..
sampai sekarang..

dulu banyak je..
ad 3 sekawan..
nama pun lucu2..
tinggal kenangan :(
ank saudara ak yg bg..
1-polin..
yg ni lawa..bulu dia bentuk love..sebijik..
tapi mati dah..kne patuk nga ular..
2-pockpoch..
yang ni ekor panjang..
3-misair..
lupe dah kelainan dia..

antara misair n pockpoch..
ak xpasti yg mane satu..
salah sekor ni kne buang kat pasar..
ct khadijah..oleh jiran ak..
dia pun ad gak jaga kucing..
mse tu mak ak xtahu pom..
lau x..mak ak xkan bagi dia buang..
 kat situ..kesian je..
boleh je lau kitaorg beri ..
makn minum dia kat sni..
b4 ni pun..memg diorg makn
kat umah ak....

sekarang tinggal sally je..
anak pun xda dah..
asal2ny ad 3..
tapi 2 dah lame mati..
mase baby..
mase tu tgal yaya je lah..
yg sorg ni..
pandai je dia jaga anak dia mase bayi..
tiap mase mesti dia tggok
keadaan anak dia., tukar tempat..
cari tempat yg lebih elok tuk anak dia..
susukn anak dia..

sekarang hanya tinggal kenangan jew..
:( :( :( ...

(-_-) ...

Wednesday, June 15, 2011

..::jangan kau pergi::..

coret2 aje!( TAGLINE)





Tak pernah kurasa begini
kumenyintaimu sepenuh hatiku 
ternyata hanyalah dirimu
yang mengerti aku sepenuh hatimu

Ku inginkan selalu terhentinya waktu
supaya kita terus bersama

Jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku


Ternyata hanyalah dirimu yang amat ku rindu
kurindu selalu
kuinginkan selalu terhentinya waktu
supaya kita terus bersama

Jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku


Janganlah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh


Jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku
janganlah kau pergi

Monday, June 13, 2011

..::wanita::..

coret2 aje!( TAGLINE)






-15 anugerah Allah kepada wanita-



…..السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
1. Pada suatu ketika di Madinah, Rasulullah s.a.w. keluar mengiringi jenazah. Baginda dapati beberapa orang wanita dalam majlis tersebut. lalu Baginda bertanya, “Adakah kamu menyembahyangkan mayat?” Jawab mereka,”Tidak” Sabda Baginda “Seeloknya kamu sekalian tidak perlu ziarah dan tidak ada pahala bagi kamu. Tetapi tinggallah di rumah dan berkhidmatlah kepada suami nescaya pahalanya sama dengan ibadat kaum orang lelaki.
2. Wanita yang memerah susu binatang dengan ‘Bismillah’ akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.
3. Wanita yang menguli tepung gandum dengan ‘Bismillah’, Allah akan berkatkan rezekinya.
4. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di Baitullah.
5. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang mengeluarkan peluh ketika membuat roti, Allah akan membinakan 7 parit di antara dirinya dengan api neraka, jarak di antara parit itu ialah sejauh langit dan bumi.”
6. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang, Allah akan mencatatkan untuknya perbuatan baik sebanyak utas benang yang dibuat dan memadamkan seratus perbuatan jahat.”
7. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang menganyam akan benang dibuatnya, Allah telah menentukan satu tempat khas untuknya di atas tahta di hari akhirat.”
8. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang dan kemudian dibuat pakaian untuk anak-anaknya maka Allah akan mencatit baginya ganjaran sama seperti orang yang memberi makan kepada 1000 orang lapar dan memberi pakaian kepada 1000 orang yang tidak berpakaian.”
9. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang meminyakkan rambut anaknya, menyikatnya, mencuci pakaian mereka dan mencuci akan diri anaknya itu, Allah akan mencatatkan untuknya pekerjaan baik sebanyak helai rambut mereka dan memadamkan sebanyak itu pula pekerjaan jahat dan menjadikan dirinya kelihatan berseri di mata orang-orang yang memerhatikannya.”
10. Sabda Nabi s.a.w. : “Ya Fatimah setiap wanita meminyakkan rambut dan janggut suaminya, memotong misai dan mengerat kukunya, Allah akan memberi minum kepadanya dari sungai-sungai serta diringankan Allah baginya sakaratul maut dan akan didapatinya kuburnya menjadi sebuah taman daripada taman-taman syurga dan dicatatkan Allah baginya kelepasan dari api neraka dan selamatlah ia melintas Titian Shiratul Mustaqim.”
11. Jika suami mengajarkan atau menerangkan kepada isterinya satu masalah agama atau dunia dia akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.
12. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 malaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga dan menunggu kedatangan suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat daripada yakut.
13. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah. Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita (isteri) yang solehah.
14. Salah satu tanda keberkatan wanita itu ialah cepat perkahwinannya, cepat pula kehamilannya dan ringan pula maharnya (mas kahwin).
15. Sebaik-baik wanita ialah wanita (isteri) yang apabila engkau memandang kepadanya ia menggembirakan kamu, jika engkau memerintahnya ia mentaati perintah tersebut dan jika engkau bermusafir dia menjaga harta engkau dan dirinya. Maksud hadis: Dunia yang paling aku sukai ialah wanita solehah.
P/s:Wanita sepatutnya bergembira kan…

~c0pyright from others~

..::0st nora elena::..

coret2 aje!( TAGLINE)




nora elena...sebuah citer yang best...adaptasi dari sebuah novel yg bertajuk:
 kasih yang suci...sebijik dalam novel tu..panggilan2 dalam lakonan nora elena...





Dan Bila Esok - Sofaz

Di dalam hati selalu tersimpan
rasa yang takkan pernah bisa ku ungkapkan
kau diam tanpa kata
saatku ungkap semua rasa

Di saat ku ingin dekat denganmu
kau semakin jauh meninggalkanku
dan kau diam tanpa kata
saatku ucap semua rasa

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
tuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
tuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

Mungkinkah esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatiku
untuk cinta yang pernah engkau miliki
untuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
untuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
untuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu

Untuk cinta yang pernah kita miliki tuk selama-lamanya







Asfan – Terhenti Di Sini (OST Nora Elena TV3 )

Sedangku membaca wajahmu
Senyumanmu menggambarkan sesuatu
Jika kau fahami isi hatiku
Ku tak ingin waktu henti tanpamu

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Andai kau dapat memahami
Bahawa ku menangung semua ini
Bukan niatku ingin kau pergi
kerna ku masih terhenti di sini

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

Sunday, June 12, 2011

..::VS::..

coret2 aje!( TAGLINE)


wahh...

post kali ini dengan hati yg sangat
  gumbira!
huhu...

malam ni t'ganu menang PIALA FA...hihihi...
selalu ny kelantan yg menang..
alhamdulilah...
malam ni rezeki t'ganu yg menang...
ap2 pun... dua2 pemain negeri..tetap terbaik...
rezeki jew lain2..adat permainan..
>PGP<..

yang syokny..diantara:
  (kel) vs (tganu)
-sultan n agong..
-ayah n anak..
-laki n bini..
-boy n girl
akhirny dua2 tersenyum sendiri n tergeleng kepala sendiri..

hehe..tapi kelantan ttp cuti...
bukan sbb menang..o kalah..
but tuk mberi keselesaan penyokong
tuk balik malam ni...

tahniah!..
(^_*) ~




‎======▄▌▐▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▌
───▄▄██▌█ ░BUKIT JALIL - TERENGGANU . . . ▐
▄▄▄▌▐██▌█ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▐
███████▌█▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▄▄▌
▀❍▀▀▀▀▀▀▀❍❍▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀❍❍▀▀


Jom bawak pusing PIALA FA ke sluruh Ganu!! Haha!!

Thursday, June 9, 2011

..::beday abahku::..

coret2 aje!( TAGLINE)


        hyp...
 ari ni ur beday > abah ku..
  hepy beday abah!..
  yang ke 58..
    semoga dirahmati allah n dmurahkan rezeki selalu..
      dberi kesihatan yg baik selalu..  
 

seorang ayah yg berjaya mendidik anak2 mu hingga berjaya..
seorang ayah yg berjaya menbentuk sebuah kuarga yg harmoni..
seorang ayah yg berjaya menjadikan diriny sebagai idola kami..
seorang ayah yg berjaya mendisplinkan anak2ny..
seorang ayah yg berjaya dalam ap jua..
seorang ayah yg kasih tentang anak2ny n isteri..
seorang ayah kepada kami.. ank2 yg byk karenah ... sabar m'layani..


garang2..bekeng2..
tapi iany ad seribu kemanisan dsebalikny..
tanpa garang2 n bekeng2 itu..
mungkin kami x mengecapi kejayaan yg ad pada ari ni..
segala nasihat n teguran sentiasa tersemat dhati..
kau dhatiku..

u r de best father in my heart...
star in our life...

i hope we r never disspointed u..

we also hope we r always give u our successfull..
in watever we do..insya..
 thank u 4 all u giv us,
 4 wat u do to us,
4 wat u support us,
4 wat u pray 4 us,..
and other...
we know..
so many2 u do..
in our family..
since we r born....
tengs father..

we ol never forget wat we get from u n dis family..
sweet parent...
encem boy n beautiful girl..
muahhhxxx!!.. 
(^_') ~~


Tuesday, June 7, 2011

..::m4j 4b4h 4ku::..

coret2 aje!( TAGLINE)

hye korang!..


cun larh.. (",) ~~ ...hee
sok saye mau celebrate majlis persaraan my daddy..
huhu..last day 4 him..
so, warga pejabat abah ako buat makan2 skit...
dia invite family ak sekeluarga..
n then... ofcoz we r accept it..
tahniah abah..!
selama 37 tahun lebih berkhidmat sebagai peg peladang
di lembaga pertubuhan peladang (lpp)..
bertukar situ..bertukar sini...
demi kuarga n anak2 mu ini...

sepatotny 2 tahunn lepas ag abah ak pencen..
tapi oleh kerana adik bongsu ak masih kecik..
so.. dia up lg 2tahun perkhidmatanny..
kasihny bapa...
u r our superhero..hehheeh...
luv u dad..

selepas ni bt ap???...
00ooppss....
yg tu sye sendiri pun belom tau..
heee..just wait n c ...
(^_^) ~~

Monday, June 6, 2011

..::0sak::..

coret2 aje!( TAGLINE)

sabtu baru ni...ak n family balik kg..
biaselh mgu cuti sekolah ni banyak acara kenduri-kendara..
huhu...so, kua drp umah pun nga bju kurung terus...
majlis nye kat marang.. anak bekas bos abah ak dulu...
ari sabtu ni ok lah..xda pape berlaku..
just makn2 amik berkat jew..hehe

keesokan tu..ari ahad..
punye lh bgn awal..siap2 nak balik da..
last2..kereta osak..nasib baik dlam area kg ag...
lau x..konpem xda org terdekat...
wayar saluran pe ntah kat bawah pecah..
abah ak nak repair sendiri..
tapi nasihat org yg lebih pakar..
baik jgn..sbb ssh n lama jgk nak ganti saluran tu..
so,,,tgu je sape2 yg bolh repair...
abis sume kol...saudara mara kat kg tu...ramai2 lah mai datg..hee
jenis abah ak...owg tu dia percaya..org tu yg dia nak..mmm...
padahal berlambak jew bengkel2 kat situ..
pastu nizam..sepupu ak pom datang lah dr ofis dia
nak tolong abah ak ni..
b4 tu..huuhhh..lame giler duk kat situ..
dah lah panas...berpeluh abis badan..rimas btol..
duk cari org2 tuk repair kereta ni..
xda jgk..sume owg bz...
tup2..nizam ni bawak kereta ni kat bengkel depan tu..
selepas duk bincang nga tokey cina kat workshop sebelah..
ish3...lau aanta awal2 ag kan senang..
tapi nak bt camne jenis abah ak kurg skit percaye nga owg lain...
so, g lah repair..sambil2 tu ak adik ak n mymum pun berhat lah kat umah mak saudara ak..
lame giler repair...kereta osak jam 8 lebih pg ag..kul 9 tersandar kat tepi jaln pulak..
jam 2 lebih baru g repair...kul 6 baru siap,,,
huhh..lau duk situ jew..abih terbakar kulit aseny..
delay kowt nak balik awal pg last2 nak maghrib baru leh balik..
mm..dah la abah ak pose.... berbuka d masjid la... solat sx..dugaan..
lapa..beti makan jap..makan roti capati..ngeh3..sedap gak...adik ak makan nasik goreng..
pastu kul 1 baru kitaorang sapa umah...
nasib baik adik xperlu g asrama dia..lau x msti makin penim abah ak..
sekarang dah 0.k.. (^_^) alhamdulilah..




0keyy sudah.. :)