All thing is infinity !..
In life have many sweet sour thing that must "plus minus or should be expand & simplify" (^_^)... Sometime we need to solve all problem in "long divison".. But sometime it also can be "factorial" and then we will get the answer by "siqma notation" .... Cause ALLAH always by ur side.. insyaALLAH ... +_+

~~ BAGAIKAN DIARI KISAH HIDUP YANG MEMERLUKAN LUAHAN UNTUK MEMBERI KELANCARAN PENGALIRAN DARAH DALAM OTAK ~~

Tuesday, January 31, 2012

wajib bace!












6 SEBAB BERUNTUNGNYA PEREMPUAN MEMPUNYAI RAHIM


1.) Dia bekerja dengan Allah..jadi 'kilang 'manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..

3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi, seluruh dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga..

4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: Seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.. BILA DIA LIHAT SUAMINYA TERHEGEH-HEGEH DI TITIAN SIRAT, DIA TAK NAK MASUK SYURGA TANPA SUAMINYA, JADI DIA PUN MEMBERI PAHALANYA KEPADA SUAMINYA UNTUK LEPAS KE SYURGA. Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia TAK AKAN dapat pahala extra ini. ♥

6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya. Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA.......

alhamdulilah...insya.. ♥ ♥ ♥




Monday, January 30, 2012

puding caramel

Oleh sebab saat ini aku sedih..
aku nak postkan gambar puding caramel aku..
ini adalah percubaan aku yang ke3 setelah kek batik & kek coklat..
ini dalam bidang kuih-miuh vs kek..
dalam bidang makanan harian..
boleh la..hihi..

senang je nak buat puding caramel ni..
guna 3 bahan je..: gula tuk masak air gula..pastu telur & susu sejat untuk pudingnye..
walaupun first hampeh sket..
after tacap..dy dah jadi ok dah .. menjadi..
kukus lama takpe..lagi best..tapi bila buat air gula..
api mesti slow & selalu kena kacau untuk elak hangus..













~sekian~



hanya mampu pendam









Memendam sejuta rasa.. :(
hanya mampu memendam hingga ke akhirnya..
segalanya hanya tuhan yang tahu...hidupku hanya mengikuti masa sahaja.. =,=



☻ ♥☻
/█\   /█\
            .||.    .||.  •.♥• ..

..terkadang

..yg kte dapat tdk semestinye yg kte pinta..

..yg kte minta belum tentu yg terbaik buat kte..

..yg kte rase baik bg kte tak semestinya ALLAH swt suka..

jd belajarlh redha apa yg kte ada..mgkn itu yg terbaik buat kte..walaupun itu bukan yg kte minta dan suka.. ツ


p/s: Aku xsanggup nak fikir lagi..














ketentuan






Tak semudah kau sangka
Melepaskan kau pergi
Hati yang meronta, hampa kecewa
Ke tekad sembunyikannya dari pandanganmu

Aku rela begini
Berakhirnya di sini
Dari bersamamu terus berpura
Setelah cinta tiada lagi di hatimu

Ku hapuskan airmata
Dari mengiringi
Kesengsaraan mengharung perpisahan ini
Ku pujuk jiwa nestapa
Pendamkanlah duka
Pasrah pada lara ketentuan ini

Tak semudah kau rasa
Melepaskan kau pergi
Hati yang terluka dikunjung jua
Kerinduan yang tidak tertanggung…
Terhadapmu

Sesunggunya
Ku tahu betapa sukar untukku
Menempuh hidup
Walau sehari tanpamu
Ku tersiksa


sayu


it's really2 hard to i erased it.




Aku rasa sayu sangat-sangat..
Tetiba je rasa aku..
Aku pun tak tahu kenapa sayu sangat sekarang ni..
Mungkinkah???

Satu hal ada bermain di fikiran aku saat ni..
Yang merungkai bahawa aku sangat lemah dalam satu hal ni..
Seolah-olah menceritakan aku bahawa aku patut lepas ia..
Seolah-olah aku tak wajar mendapatnya..

Namun, entahlah..mood ape yang datang dikala ni..
Aku rasa sayu sangat-sangat..
Sedih pun ada..tersangat sedih..
Aku takot bila fikir pasal tu..

Entah macam mana nanti..
Aku takot nak menjangkannya..
Aku takot nak memikirkan ape kemungkinan akan berlaku
Aku takot semua hal mengenai ni..

What should i do??
I DON'T KNOW..
what i know is.. Allah olways have their own reason  & im know just follow the time..
hurmmm..:'(

 P/S: Aku SEDIH & SAYU sangat-sangat..











Saturday, January 28, 2012

confius lagi

sometimes aku suka..
sometimes aku tak suka..
bila pikir2 kejap rase bagus..ok
tapi bila pikir balik.. rase k.o pulak..

kejap aku rase hepi..
kejap aku rase semacam..
kadang-kadang terpikir
macam mane sebenarnya hidup aku..sekarang & akan datang..
kadang-kadang nak nampak sekarang je macam mane aku akan datang..
tengok dalam air ajaib ^^

sekejap aku rase kejam..
sekejap aku rase bertuah..
undefined which is totally true hurmmm...=,=
yang aku tahu..aku hidup ikut peredaran mase je..

P/S: sesungguhnya hanya Allah yang mengetahui segalanya,,semoga segalanya baik..



dalam keconfiusan.. ;)


Wednesday, January 25, 2012

pecah masuk

nak dapatkan sesuatu dengan senang..mencurilah jalan pintasny.. TAPI TOLONG INGATKAN DIRI TU >> SUMENYA XKAN BERKAT!!!.. anak2 akan mewarisiny 6t..
-status: umah kEne pecah masuk-

security must b more effective..

----status from FB----

umah baru je kene pecah masuk tengahmalam kelmarin..waktu tu baru balik dari kampung..kurang ajar betul..lau dah malas cam tu lah..curi lah kejenye..menyusahkan orang je..curi lah banyak-banyak..nak kaya kan?.. nak berharta kan?..nak senang kan?.. nanti makin miskin..makin xberharta makin hidup susah!.. xberkat..mane nak dapat semua tu.. nanti anak-anak yang amik alih pulak..n will b continue n continue..

umah bukan main berselerak..memang puaslah kan curi hak orang..barang pun boleh tahan banyaknya yang curi..yang lawaknya ad pulak tasbih yang hilang...ai..nak bagi sapa lah benda tu..huhu.. tapi lagi syok lau waktu sampai tu..dak2 tu baru nak kua..pergggh!...mesti gempak...keadaan masih panas kowt mase sampai tu..xserik2...dulu umah depan...pastu kiri..pastu kanan..ni tengah pulak..kua masuk jel..seronok erk??.. lau dah penagih ni.. memang jadi suspek jugak lau xberubah2..xpe..sekarang masih ad peluang..esok2 mungkin x..tuhan nampak.. report polis pun dah..berjaga2 lah..

tapi janganlah bagi makan bini anak dengan sumber haram.. xsedapnye..xsyok...xberkat!.. nanti makin derita baru tau..makan sorang dah lah.. ni dekat nga family pun buat kerja haram.. sebelum terlambat..bertaubat lah ye.. pesanan ikhlas.. ^_^ ..



gambar haruslh dprivatekan..huhu.. nanti umah malu =)







Saturday, January 21, 2012

2 cerita

selamat malam semua..arini aku ada 2 cerita yang nak dkongsikan ..satu yang best & satu yang sedih..oke balance..

cerita best..

malam ni..saat yang lama giler kitaorang tak buat..
pe tu???.. tak ada apa sangat pun sebenarnya..just malam tadi..
kitaorang dapat kua sama-sama cam dulu..makan-makan di kedai kat pulau melaka tu..
kalau dulu..memang wajib sangat malam-malam makan kat situ..
tapi dulu semua masih ada dekat-dekat sini..tak belajar jauh lagi...
sekarng dah lain..so, dapat pergi jarang sekali lah..

makan kat sini memang best..
luas..macam-macam ada..
antaranay..satay..colek ayam, kerang popia, buah, udang goreng..
& macam-macam lah..selain dari makanan asasi lah yep..hehe..
air pun macam-macam..try lah.. =)

s0, malam ni memang puas..
abah belanja je apa yang nak makan..
anak pulang darimperantauan lah katakan..haha..
kelmarin dapat makan makanan tepi pantai tu..hihi
ikan celup tepung!..memang best,,yelah aku asyik nak makan tu je..
tapi lau makan kat situ lagi syok..huhu..
next time k!..

 P/S: tengss U so much my lovely parent! <3 <3 <3 muaxxx!.. ^_^




cerita sedih

sepertimana semua tahu..
saeorang lagi penyanyi malaysia kita telah pun pergi ke rahmatullah..
AL-FATIHAH buatnya semoga dicucuri rahamat dan bersama orang-orang yang beriman disisi Allah..
tahu kah anda siapa dirinya??
mestilah tahukan.. penyanyi tu yang terkenal dengan lagu "KEMBALI SENYUM"
aku suka sangat lagu tu..lagu tu famous sebab daripada cerita korea full house..
yang ditranslatekan ke melayu..
semua minat abis!..penyanyi tu IZWAN PILUS

muda lagi baru umur 33 tahun..
namun ajal tak kira umur dan tempat..
dia meninggal sebab ada masalah dalam darah rasanya.... lupa dah.. hehe
sedih je..cam tak percaya pun ada..
tapi nak buat macam mana kan 
semua hamba Allah akan menghadapNYA juga cuma tunggu saatnya saje..

mengenang artis lain..seperti ACHIK SPIN pun menyedihkan aku..
semua lagunya aku minat..sedih apabila melihat gambarnya bersama isterinya yang tengah mengandung yang bergambar dalam keadaan memeluk isterinya dari belakang..
harap semua keluarga-keluarga arwah achik,izawan mahupun yang lain tabah..

P/S: AL-FATIHAH buat mereka..


kembali senyum by izwan pilus


mengusung rindu by achik spin


-mengusik kenangan-



sekian..





Friday, January 20, 2012

new one

hidup sememang indah dan sememangnya pahit..
semua insan akan diduga selagi ia hidup di muka bumi ini..
its normal..
baik sedikit atau banyak..
baik teruk atau simple..

bermacam terpaksa aku telan sehingga saat ini..
the latest one. .>>not totally de latest..hihi ;)
im already get my self far away from examination..
yeahhh! huhh.. lega sejuta kali..
namun even first day dah lepas.. ia amat menakutkan aku..
at de first day..i need to faced two paper at dat day.. huhh!..
sesungguhnya amat memilukan..;(

kuat itu penting..
lebih-lebih lagi dalam hidup penuh cabaran ni..
cabaran dunia..
yes..aku kuat! dat why ak berjaya menghabiskan until de last paper.
tapi gemuruh xyah nk cakap..berjuta-juta kali ak gemuruh..

walau dah lepas hari pertama..kua je dewan exam..perkara pertama yang aku fikir..
adalah myRESULT.. takot sangat-sangat..takot menghampakan ramai orang..
melibatkan orang lain adalah perkara yang paling menakutkan aku..
but..prinsip islam..setelah berusaha..perlu bertawakal..
so, sepenuh hati aku berserah..moga aku masih punye kesempatan untuk itu..aminn..

berbagai-bagai dugaan aku terima..xpe menguatkan diri..
sedih confirm sentiasa ada..tapi sedih ad bukan kerana apa-apa..
namun..disebaliknya mempunyai tak lebih dari satu perkara..
apakah ia?..let it secret ..

apa yang diharap..bahagia untuknya..dan berterima kasih ku tak terhingga kepadany..
atas ap yang berlalu..
semuanya berlalu dengan masa..dan jodoh..
meski perit yang dilalui..aku berterima kasih..dan aku percaya TAKDIR
insyaAllah aku akan terima seterimanay dengan hati yang penuh kekuatan..
don't worry about me..k.. enjoy ur life =)

dan..
sekarang pun dah masuk hari ke 20 dalam tahun baru 2012..
tanam azam baru untuk mendapatkan the great thing..chill de life..
aku dah tanam azam aku kemas-kemas untuk tahun ni..
dan setengah hal tu ak tanamkan untuk tahun-tahun kemudiannya sekali..
we must target, to get what we want... i will never let myself to become weak...insya..i need ur support too..TQ!

past is past..just look straight FORWARD!
FORWARD & FORWARD!.. 
jangan hiraukan orang lain jika mereka pun tak hiraukan anda..
get it..segala yang sudah berlaku adalah pengalaman ..dan peringatan..
dun let the same thing happen 4 de second time!
especially to ME.


>AKU DENGAN DIRI & DUNIA YANG BARU<

watever u think about me..its ur right..but ples let me do what i want.
20/1/2012.. be the first day of NEW NEHM!..
INSYA.. i will try..mencuba untuk grab it..i need u always beside my self ..yes u my fren..
no people who don't do the mistake in her life.



WILL BORN AS A NEW NEHM!




AMINN.. =)



P/S:
 "MAAF JIKA PERANGAI AKU DAH LAIN".. ..SEBAB AKU DAH BERUBAH..
"SETELAH TERSEMAT NEKAD D HATI..SEMUANYA XKAN DIHIRAUKAN"
HIKS ^_^
2012!




I am right now : 20 years 2 months & 2 days old!