All thing is infinity !..
In life have many sweet sour thing that must "plus minus or should be expand & simplify" (^_^)... Sometime we need to solve all problem in "long divison".. But sometime it also can be "factorial" and then we will get the answer by "siqma notation" .... Cause ALLAH always by ur side.. insyaALLAH ... +_+

~~ BAGAIKAN DIARI KISAH HIDUP YANG MEMERLUKAN LUAHAN UNTUK MEMBERI KELANCARAN PENGALIRAN DARAH DALAM OTAK ~~

Thursday, June 16, 2011

..::tinggal kenangan::..

coret2 aje!( TAGLINE)

tiada lagi keserian di rumah..
anak kucing kesayangan
telah pom mati..
xtahu waktu kitaorang tidur
sally n anakny..yaya..
ataupun subuh tadi..
my mom yang perasan..
saje tgok dia duk bt pe..
tapi last2..
mati pulak..
huuuuwwwaaaaa... :(

malam semalm..
kak ak nampak
perubahan sikap dia..
aktif je duk main..
xtahu la pulak..
dia nak pegi..
mmmm...

seminggu lepas..
mak dia sakit..semalamn xbalik..
ingat pergi mana..
tup2..
mak ak nk g keje..
jumpa dia tepi jalan..
berdarah celah k'kang..
xtahu kena langgar o dbuat org..
patah dua2 belah kaki...
huuuuwaaaaa... cedihhh! ny.. :(

pastu mak ak bwk balik lah dia..
mula2 tu mengigil je dia..
sume risau..
takot mati..
tapi alhamdulilah..
selamat jer dia..
cume tu lah..
kesian kaki patah.
org sentuh kaki dia..
dia meraung..sakitt..

lepas tu..
g klinik haiwan xjump..
so, g jabatan veteriner terus..
amik rawatan..
huuuhh..
kne cucuk 3 jarum..
kne ngage mulut 1 picagari..

dapat ubat 4 jenis..
gamat..antibiotik..krim..
n iodin..huhu..
mase xcident..dsapu iodin..
mcam orang pulak kne makn
cam ni..hehe

nasib baik ad abah ak..
dia lah yg duk bgi makn ubat tu..
rawat kaki dia tu..
dr kata susah skit nak sembuh
sebab patah dua2 kaki..
tapi 6t boleh jalan balik..
tugu mase jew...
aminn..

tapi sekarang xmacam dulu ag..
ntah la mak dia ni 6t macam mane..
bila sembuh..
mencari2 anak dia ataupn pe..
dia nak jew kua dari kotak tu..
tapi xleh sebb kaki lumpuh..
ubah tempat pun..
dia mengesok je..
sbb xmampu nk berdiri..

sedih la...
aduuuuiii..
mak ak pun menangis
anak dia mati..
yelah..ari tu mase balik dari kg..tgok2..
dia jatuh dalam lubang..
ntah bape lame dalam tu..
tergantung je..tgu aorg selamatkn..

mase tu pun..
mak ak jugak yg selamatkn dia..
dari terpaut je kat situ...
nampak airmuka dia kelesuan..
penat duk jaga tak nak bg jatuh dalam lubg tu..
lemah longlai je lepas tu..
sejuk badan2,,

mm..
yang pastiny..
umah ni xceria lagi..
sume terasa kehilangan dia..
ak pom kua airmata gak..
mmmmmm..
kasih terhadap binatang yg satu ni..

kak ak yg kat sane pom..
2x5..sedih gak..
sume feeling lebih jew..
sebab kitorg memg sukakn kucing..
termasuk parent ak..
kuarga ak pernah bela kuncing..
sejak kakak ak kecik ag..
sampai sekarang..

dulu banyak je..
ad 3 sekawan..
nama pun lucu2..
tinggal kenangan :(
ank saudara ak yg bg..
1-polin..
yg ni lawa..bulu dia bentuk love..sebijik..
tapi mati dah..kne patuk nga ular..
2-pockpoch..
yang ni ekor panjang..
3-misair..
lupe dah kelainan dia..

antara misair n pockpoch..
ak xpasti yg mane satu..
salah sekor ni kne buang kat pasar..
ct khadijah..oleh jiran ak..
dia pun ad gak jaga kucing..
mse tu mak ak xtahu pom..
lau x..mak ak xkan bagi dia buang..
 kat situ..kesian je..
boleh je lau kitaorg beri ..
makn minum dia kat sni..
b4 ni pun..memg diorg makn
kat umah ak....

sekarang tinggal sally je..
anak pun xda dah..
asal2ny ad 3..
tapi 2 dah lame mati..
mase baby..
mase tu tgal yaya je lah..
yg sorg ni..
pandai je dia jaga anak dia mase bayi..
tiap mase mesti dia tggok
keadaan anak dia., tukar tempat..
cari tempat yg lebih elok tuk anak dia..
susukn anak dia..

sekarang hanya tinggal kenangan jew..
:( :( :( ...

(-_-) ...

No comments:

Post a Comment

tocei2 (^_')~~